|
سودمندی مصرف کاکائو برای بیماران قلبی |
|
سودمندی مصرف کاکائو برای بیماران قلبی
نتیجه تحقیقات جدید پژوهشگران می گویند: مصرف کاکائو در بیماران قلبی، مرگ بر اثر عارضه حمله قلبی را تا سه برابر کاهش می دهد.
به نقل از فرانس پرس ، براساس مطالعاتی که نتایج آن در نشریه پزشکی داخلی منتشر شد، مصرف هر هفته دوبار یا دفعات بیشتر کاکائو برای افرادی با سابقه حمله قلبی، باعث کاهش مرگ این بیماران می شود.
تحقیقات قبلی هم ثابت کرده است، بین مصرف کاکائو و کاهش فشار خون و بهبود جریان خون در شریان ها رابطه مستقیم وجود دارد.
مطالعات همچنین نشان می دهد کاکائو همچنین در پیرمردها و زنانی که وارد دوره یائسگی شده اند، خطر مرگ براثر حمله قلبی را در این دسته افراد نیز کاهش می دهد.
|